دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی

دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی
آنچه می خوانید...

دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی – فشار آوردن زیاد به زانو در دوران جوانی و تغییر سبک زندگی مردم در دنیای امروز، موجب آسیب دیدگی جدی مفصل زانو شده است. منظور از تغییر سبک زندگی، انجام عادات اشتباهی چون ورزش نکردن، مصرف غذاهای بی کیفیت فست فود، افزایش وزن، نداشتن تحرک کافی و… است؛ که در نهایت باعث می شود مفصل زانو به دلیل تحمل وزن زیاد بدن، عدم دریافت ویتامین ها و مواد مفید و ضعف ماهیچه ها، تحلیل برود و باعث سائیدگی استخوان ها شود.

زمانی که آسیب دیدگی مفصل زانو شدید باشد؛ به طوری که فرد قادر به انجام ساده ترین حرکات روزانه نباشد؛ به توصیه دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی، باید برای انجام جراحی اقدام کند. جراحی تعویض مفصل زانو از موفقیت ترین جراحی هایی است که در حال حاضر برای درمان مشکلات مفصل زانو انجام می شود.

البته نتیجه این عمل تا حد زیادی به مهارت دکتر یا جراح مفصل زانو ارتباط دارد؛ بنابراین؛ باید از بهترین جراحان ارتوپدی برای جراحی تعویض مفصل زانو کمک گرفته شود. در این محتوای پزشکی به معرفی ویژگی ها، خدمات و نکات انتخاب دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی می پردازیم.

 

برای درمان چه مشکلاتی باید به دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی مراجعه کرد؟

مشکلات متعددی هستند که باعث آسیب دیدگی جدی مفصل زانو می شوند؛ به طوری که بیمار ملزم به انجام جراحی پیچیده تعویض مفصل زانو می شود. در ادامه شایع ترین عواملی که زمینه بروز آسیب های مفصلی را فراهم می کنند، ذکر شده است؛ که عبارتند از:

  1. پوکی استخوان
  2. آرتروز زانو
  3. آرتریت روماتوئید
  4. ضربه شدید به زانو
  5. فشار زیاد به زانو
دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی
دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی

دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی چگونه به درمان مفصل زانو می پردازد؟

بسته به میزان آسیب دیدگی مفصل زانو در بیمار، نوع جراحی آرتروپلاستی توسط دکتر تعویض زانو در شریعتی تعیین می شود. زمانی که میزان آسیب دیدگی مفصل زانو زیاد باشد؛ به طوری که باعث صدمه دیدن بخش های مختلف زانو شده است؛ از جراحی کامل تعویض مفصل استفاده می شود؛ اما اگر شدت آسیب دیدگی مفاصل زانو کم باشد، به طوری که به بخش هایی چون تاندون، رباط و… صدمه جدی وارد نشده باشد، دکتر تعویض مفصل زانو از روش آرتروپلاستی جزئی زانو برای درمان این ناحیه از بدن استفاده می کند.

برای انجام این جراحی، ابتدا به بیمار داروی بیهوشی تزریق می شود. در ادامه جراح برشی را روی زانوی آسیب دیده ایجاد می کند؛ تا بتواند به مفصل دسترسی پیدا کند. در این مرحله دکتر متخصص زانو رباط و مینیسک را کنار می زند؛ تا به آماده سازی منطقه موردنظر بپردازد. استخوان زانو تراشیده می شود؛ تا مفصل مصنوعی به خوبی جایگزین شود. برای اتصال مفصل به استخوان زانو از مواد خاصی استفاده می شود. در نهایت پزشک شکاف ها را بخیه می زند و به بستن زخم می پردازد.

 

ویژگی های بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی

با توجه به پیچیدگی جراحی تعویض مفصل زانو، نیاز است تا از متخصصان و جراحان حاذقی برای انجام این عمل کمک گرفته شود. بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی دارای ویژگی ها و خصوصیاتی است؛ که اطلاع از آن به بیمار کمک می کند تا بتواند انتخاب آگاهانه ای داشته باشد. خصوصیات بهترین دکترهای تعویض مفصل زانو عبارت است از:

  1. توانایی برقراری ارتباط موثر با بیمار و گرفتن شرح حالی جامع و مفید از او
  2. آشنایی با جدیدترین متدهای درمانی روز دنیا برای تعویض مفاصل زانو
  3. داشتن تخصص و گذراندن دوره های تحصیلی در بهترین مراکز آموزش علوم پزشکی

 

چه زمانی باید برای مشکلات زانو به دکتر تعویض مفصل زانو مراجعه کرد؟

با توجه به اینکه جراحی تعویض مفصل زانو یک روش تهاجمی برای درمان این عضو بدن است؛ اغلب پزشکان از جراحی به عنوان آخرین خط درمانی استفاده می کنند. معمولاً انجام این جراحی به افراد زیر 50 سال توصیه نمی شود. جراحان تعویض مفصل زانو در تهران، بهترین سن برای این جراحی حساس را 60 تا 80 سالگی می دانند.

با این حال در مواقعی شدت آسیب دیدگی مفصل زانو به اندازه ای است که توان انجام هرکار ساده ای را از بیمار می گیرد. بیمارانی که توانایی انجام کارهای روزانه خود را از دست داده اند و حتی در زمان استراحت، خواب یا انجام کارهای ساده، درد شدیدی را در ناحیه مفصل زانو تجربه می کنند؛ باید در اسرع وقت نسبت به انجام این جراحی اقدام کنند.

همچنین دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی برای آن دسته از بیمارانی که شرایط انجام سایر روش های درمانی را ندارند؛ یا با وجود استفاده از انواع تکنیک های درمانی، نتیجه امیدوار کننده ای دریافت نکرده اند؛ پیشنهاد جراحی تعویض مفصل زانو را می دهد.

 

هزینه عمل تعویض مفصل زانو توسط جراح زانو در شریعتی چقدر است؟

هزینه عمل تعویض مفصل با توجه به شرایط هر بیمار کاملاً متفاوت است. نوع بیمه درمانی اولین فاکتور تعیین کننده هزینه عمل تعویض مفصل است. بیماران دارای بیمه تکمیلی، نسبت به سایر افراد، ملزم به پرداخت هزینه کمتری برای جراحی زانو هستند؛ اما علاوه بر بیمه، مواردی از قبیل سطح دانش و تجربه دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی، نوع بیمارستان (خصوصی یا دولتی)، میزان و نوع داروها بعد از عمل، شدت آسیب دیدگی مفصل زانو، نوع عمل تعویض مفصل (جزئی یا کامل) و…تعیین کننده نرخ هزینه عمل تعویض مفصل زانو هستند.

دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی
دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی

نکات انتخاب بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی

انتخاب بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی به دلیل تعداد بالای پزشکان متخصص در این حوزه و نداشتن دسترسی به منابع و مراجع معتبر، کار نسبتاً دشواری است؛ بنابراین؛ در ادامه نکاتی که در انتخاب بهترین دکتر تعویض مفصل باید به آن توجه شود، ذکر شده است. با مطالعه این نکات می توانید در یک بازه زمانی کوتاه، نسبت به انتخاب دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی استان تهران اقدام کنید.

  1. به صورت حضوری به مطب پزشک موردنظرتان مراجعه کنید تا با شرایط مطب، برخورد پزشک و نحوه معاینات او آشنا شدید.
  2. در محیط مطب می توانید از سایر بیماران در رابطه با عملکرد پزشک برای درمان تعویض مفصل زانو سوال کنید.
  3. با مراجعه به صفحات اینترنتی پزشک موردنظر می توانید به بررسی نظرات مراجعه کنندگان قبلی بپردازید.
  4. از کسانی که تجربه انجام جراحی تعویض مفصل با پزشک موردنظرتان را داشته اند؛ درباره نتیجه جراحی بعد از عمل سوال کنید و میزان رضایت آن ها را بسنجید.

 

مراجعه به دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی

در این سری از مقالات پزشکی، به بررسی ویژگی ها و خدمات دکتر تعویض مفصل زانو در شریعتی پرداختیم. حال به این موضوع واقف هستید؛ که آیا کاندید مناسبی برای تعویض مفصل زانو هستید یا خیر. در این مطلب مشخصات یک پزشک قابل اعتماد و متخصص را شرح داده ایم؛ تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن، به انتخاب بهترین دکتر تعویض مفصل زانو در تهران بپردازید.

اگر با وجود مطالعه مقاله بالا بازهم قادر به انتخاب یک متخصص و جراح خوب برای تعویض مفصل زانو نیستید؛ می توانید با خیال آسوده به مطب دکتر فرهاد شهبازی، واقع در خیابان شریعتی استان تهران مراجعه کنید. دکتر فرهاد شهبازی متخصص ارتوپدی و فوق تخصص زانو در تهران، از پزشکان موفق در حوزه جراحی تعویض مفصل زانو به صورت جزئی و کامل است.

این پزشک به دلیل داشتن تجربه بالا در انجام جراحی های سخت و پیچیده، تبحر و توانمندی بالایی در انجام این عمل حساس دارد. لذا پیشنهاد می شود در اسرع وقت برای معاینه و درمان مشکلات مفصل زانو به مطب ایشان مراجعه کنید.

دکتر فرهاد شهبازی

جراح ارتوپدی
متخصص جراحی مفصل زانو

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x