هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران به چه صورت است؟

هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران
آنچه می خوانید...

هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران – رباط صلیبی زانو یکی از عضوهای بسیار مهم و آسیب‌ پذیر است که با انجام فعالیت‌ های سنگین و ضربه‌ های ناگهانی دچار پارگی و آسیب می‌ شود. در مواردی که پارگی کامل در رباط صلیبی ایجاد می‌ شود، نیاز به عمل جراحی بوده و برای آن چندین روش مختلف وجود دارد. اگر به‌ موقع برای درمان رباط صلیبی اقدام نشود، فرد برای حرکت و انجام کارهای روزمره خود با مشکل مواجه خواهد شد. کسانی که قصد انجام عمل رباط صلیبی زانو دارند در مورد هزینه‌ عمل رباط صلیبی زانو در تهران جویا می‌ شوند که به‌ همین خاطر ما تصمیم داریم در این مطلب از سایت دکتر فرهاد شهبازی هر آنچه لازم است در مورد هزینه‌ های این عمل بدانید را بررسی کنیم.

 

جراحی پارگی رباط صلیبی چگونه است؟

دلایل مختلفی باعث پارگی، کشیدگی یا فشار به رباط صلیبی می‌ شوند. زمانی‌ که رباط صلیبی به‌ صورت کامل پاره شود باید حتماً برای درمان آن فرد تحت عمل جراحی ترمیم یا جایگزینی قرار بگیرد. برای ترمیم رباط صلیبی روش‌ های گوناگونی استفاده می‌ شود که رایج‌ ترین آن‌ ها آرتروسکوپی زانو است. در این روش ابتدا یک میله که مجهز به دوربین است وضعیت داخلی مفصل و رباط صلیبی را نشان می‌ دهد و جراح می‌ تواند به‌ صورت همزمان تصاویر داخل زانو را مشاهده کند و تغییراتی که لازم است در آنجا ایجاد شوند را اعمال کند.

برای انجام این عمل جراحی بیمار تحت بیهوشی کامل قرار می‌ گیرد مگر آن‌ که در موارد خاص نتوان بیمار را بیهوش کرد که در آن صورت بی‌ حسی توصیه می‌ شود. ابزارهای پزشکی برای جدا کردن محل آسیب‌ دیده و پاره شده به کار می روند. همچنین می‌ توان از تاندون کشکک زانو برای جایگزینی این رباط بهره برد. تاندون موردنظر در محل رباط صلیبی پیوند داده می‌ شود و با پیچ محکم خواهد شد. پس‌ از این عمل جراحی فرد باید دوران نقاهت را پشت‌ سر بگذارد و سپس با انجام فیزیوتراپی و تمرین تحت نظر پزشک سلامت کامل را به دست آورد.

 

هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران چقدر است؟

موارد مختلفی در تعیین هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران نقش دارند که باید هر کدام از آن‌ ها بررسی شود. به‌ همین خاطر ما نمی‌ توانیم یک مقدار دقیق برای این هزینه مشخص کنیم؛ زیرا شرایط هر فرد و میزان آسیب وارد شده متفاوت است. توجه داشته باشید در صورت بروز آسیب‌ دیدگی‌ های جزئی از روش‌ های غیر جراحی مثل دارو درمانی و فیزیوتراپی می توان استفاده کرد؛ که این شرایط هزینه درمان کمتری نسبت‌ به جراحی دارند؛ اما در صورت پارگی کامل رباط صلیبی تنها راه درمان جراحی است که بهترین روش آن از نظر جراحان باتجربه آرتروسکوپی خواهد بود. نسبت‌ به سایر روش‌ ها آرتروسکوپی هزینه بیشتری دارد اما تهاجم آن کم‌ تر است و مرجع بیشتری برای بیمار به‌ همراه خواهد داشت.

هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران
هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران

عوامل موثر بر هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران

همان‌ طور که گفته شد در تعیین هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران عوامل مختلفی نقش دارند که باعث می‌ شوند برای هر فرد یک هزینه مجزا اعلام شود. البته تفاوتی که میان افراد وجود دارد خیلی زیاد نیست و معمولاً قیمت‌ ها نزدیک به‌ هم هستند. در ادامه قصد داریم پارامترهای مهم و مؤثر بر قیمت جراحی رباط صلیبی زانو را بررسی کنیم.

مهارت و تجربه جراح
تجربه و مهارت همه جراحان یکسان نیست. در واقع با توجه به میزان مهارتی که جراحان ارتوپدی دارند، دسته‌ بندی صورت می‌ گیرد و جراحان ماهرتر و باتجربه‌ تر هزینه بیشتری برای جراحی‌ های خود دریافت می‌ کنید‌.

وضعیت زانو و رباط صلیبی
مهم‌ ترین مسئله میزان آسیب‌ دیدگی رباط صلیبی است که در هر فردی متفاوت خواهد بود. با توجه به فشار و جهتی که به پا وارد شده‌ است، شدت آسیب دیدگی متفاوت است. جراح نمی‌ تواند برای هر فرد زمان و انرژی یکسانی را صرف کند. به‌ همین خاطر با انجام معاینه و بررسی شرایط هزینه مشخص می‌ شود.

هزینه بیمارستان و مرکز جراحی
هزینه اجاره اتاق در مراکز مختلف متفاوت است. با توجه به موقعیت جغرافیایی و میزان امکاناتی که از طرف مرکز در اختیار بیمار و جراح قرار می‌ گیرد هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران تعیین خواهد شد. امکانات جانبی، تعداد شب های بستری و وضعیت اتاق می‌ تواند در تعیین قیمت نهایی نقش بسیار زیادی داشته باشد.

تاثیر بیمه در هزینه عمل پارگی رباط صلیبی زانو
بسیاری از افراد زمانی‌ که می‌ خواهند برای انجام عمل رباط صلیبی زانو اقدام کنند نسبت‌ به پوشش خدمات بیمه جویا می‌ شوند. با توجه به این‌ که ترمیم رباط صلیبی یک عمل درمانی است، بنابراین تمامی بیمه ها در پرداخت هزینه این عمل کمک خواهند کرد؛ اما میزان خدمات آن‌ ها مشخص نیست. با توجه به این‌ که بیمه‌ ها تنوع بسیار زیادی در کشور ما دارند و هر کدام آن‌ ها سیاست‌ های کاری مربوط به خود را دارا هستند؛ بنابراین میزان هزینه‌ عمل رباط صلیبی زانو در تهران متفاوت خواهد بود.

هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران
هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران

هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران در سال ۱۴۰۲

در سال ۱۴۰۲ علاوه بر آن که هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران به عوامل مختلفی که در بالا ذکر کردیم بستگی دارد، نسبت‌ به سال‌ های گذشته کمی افزایش داشته است. در واقع پزشکان هزینه جراحی های خود را بروزرسانی کردند؛ بنابراین این جراحی امسال با هزینه‌ های بیشتری انجام می‌ شود و نباید آن را با سال‌های پیش مقایسه کرد. میزان افزایش قیمت در سال ۱۴۰۲ بین ۱۵ تا ۲۵ درصد بوده‌ است و جراحان بر اساس شرایط خود و وضعیت بیمار و با در نظر گرفتن افزایش قیمت هزینه نهایی را اعلام می‌ کنند.

 

مراجعه به پزشک

با توجه به مطالب فوق نمی توان برای هزینه عمل رباط صلیبی زانو در تهران قیمت دقیق اعلام کرد. همچنین باید در نظر داشت که سالانه میزان قیمت جراحی افزایش پیدا می‌ کند. اگر دچار پارگی رباط صلیبی زانو شدید و می‌ خواهید هزینه جراحی آن را بدانید، می‌ توانید همین حالا با شماره‌ های درج شده در این سایت تماس بگیرید تا در ویزیت حضوری شرایط شما توسط دکتر فرهاد شهبازی جراح ارتوپدی و متخصص جراحی مفصل زانو بررسی شود و قیمت نهایی عمل رباط صلیبی زانو را به شما اعلام کنند.

دکتر فرهاد شهبازی

جراح ارتوپدی
متخصص جراحی مفصل زانو

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x