درمان خانگی درد شانه

درمان خانگی درد شانه
آنچه می خوانید...

درمان خانگی درد شانه

درمان خانگی برای درد شانه، به نحوی که به درد جزئی شانه مرتبط است، می تواند به طور موثر در مدیریت و حتی درمان این مشکل در خانه کمک کند. این مقاله 7 راه حل خانگی برای درمان درد شانه را برای شما توضیح می دهد. امیدواریم با استفاده از این روش ها، بهبود قابل توجهی در درد شانه تان حاصل شود.

کمپرس سرد برای درمان شانه

با استفاده از کمپرس سرد، می توانید به تسکین درد شانه برسید. دمای سرد به کاهش التهاب و درد کمک می کند و ناحیه را بی حس می کند.

برای انجام این روش، چند تکه یخ را در یک کیسه پلاستیکی قرار داده و کیسه را در یک حوله نازک پیچیده، سپس کمپرس سرد آماده شده را بین 10 تا 15 دقیقه روی ناحیه درد آسیب دیده قرار دهید. برای کاهش تورم، می توانید هر دو ساعت یکبار این کار را انجام دهید. این روش را تا زمانی که درد و تورم کاهش یابد، ادامه دهید. همچنین، می توانید یک حوله را در آب سرد خیس کنید و آن را روی شانه های آسیب دیده بمالید.

توجه داشته باشید که یخ را مستقیماً روی پوست قرار ندهید، زیرا ممکن است باعث سرمازدگی شود.

درمان خانگی درد شانه
درمان خانگی درد شانه

درمان درد شانه با استفاده از کمپرس گرم

مانند کمپرس سرد، کمپرس گرم نیز می تواند به درمان درد، التهاب و تورم شانه کمک کند. با این حال، بهتر است از کمپرس گرم حداقل ۴۸ ساعت پس از وقوع آسیب استفاده کنید. کمپرس گرم همچنین به تسکین درد ناشی از تنش عضلات کمک می کند.

نحوه استفاده از کمپرس گرم: کیسه آب داغ را با آب داغ پر کرده و در حالی که راحت دراز کشیده اید، آن را روی شانه ای که درد می کند به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه قرار دهید. این کار را چند بار در روز تکرار کنید تا زمانی که درد برای همیشه از بین برود. همچنین، می توانید زیر دوش بایستید و آب گرم تا کمی داغ را روی شانه خود به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه بریزید. سعی کنید در حالی که شانه خود را در معرض جریان تسکین دهنده آب قرار می دهید بی حرکت بمانید. علاوه بر این، می توانید دو بار در روز از دوش آب گرم لذت ببرید.

فشرده سازی و بالا بردن

استفاده از فشرده سازی و بالا بردن ناحیه آسیب دیده می تواند به درمان درد شانه کمک کند. هر دو فشرده سازی و بالا بردن می توانند به کاهش درد و تورم شانه کمک کنند، به ویژه اگر مشکل با آرتریت مرتبط باشد.

فشرده سازی به معنای اعمال فشار یکنواخت روی ناحیه دردناک برای کمک به کاهش تورم است. از سوی دیگر، بالا بردن به افزایش جریان خون مناسب در ناحیه آسیب دیده کمک می کند که به نوبه خود، بهبود سریع تر را تسهیل می کند.

نحوه انجام: می توانید ناحیه آسیب دیده را با استفاده از یک باند الاستیک یا یک پوشش گرم فشرده کنید، که به راحتی در اکثر داروخانه ها موجود است. ناحیه آسیب دیده را برای چند روز یا تا زمانی که درد و تورم از بین برود، بپیچید. همچنین، شانه خود را با کمک بالش بالا نگه دارید تا بهبود حاصل شود.

ماساژ درمانی برای درمان درد شانه در خانه

ماساژ یکی از روش های موثر برای کاهش درد شانه است. در درمان خانگی درد شانه، ماساژ ملایم به عضلات شانه کمک می کند تا استرس و تنش را کاهش دهند. همچنین، این عمل به بهبود گردش خون کمک کرده و تورم و سفتی را کاهش می دهد. تحقیقات نشان داده اند که ماساژ درمانی تأثیر قابل توجهی در درمان درد شانه به صورت کوتاه مدت و بلندمدت دارد.

همچنین می توانید از شخص دیگری بخواهید که شانه های شما را ماساژ دهد. برای ماساژ، روغن هایی مانند روغن زیتون، نارگیل، یا کنجد می توانند به خوبی کار کنند.

نحوه انجام ماساژ درمانی برای درمان درد شانه:

  • قبل از شروع ماساژ، حدود ۱۰ دقیقه حمام یا دوش آب گرم بگیرید تا ماهیچه های شانه شل و آماده ماساژ شوند.
  • روغن مورد نظر را کمی گرم کنید و روی شانه ها مالیده و توزیع کنید.
  • با حرکات ملایم و دسته های آرام، عضلات شانه را ماساژ دهید و فشار ملایمی را اعمال کنید تا درد کاهش یابد و جریان خون بهبود یابد.
  • حدود ۱۰ دقیقه برای ماساژ اختصاص دهید و سپس یک حوله گرم را برای بهترین نتیجه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید.
  • این فرآیند را چندین بار در روز تکرار کنید تا درد شانه بهبود یابد.

انجام تمرینات کششی و تقویتی برای درمان درد شانه در خانه

ورزش هایی که به شانه می اندازند، روشی موثر برای درمان درد شانه است. این حرکات به بازیابی حرکت مفاصل کمک کرده و درد را کاهش می دهند. تمرینات کششی به ویژه مفید هستند زیرا طول ماهیچه های شانه را افزایش می دهند که به نوبه خود انعطاف پذیری و تحرک مناسب را تسهیل می کند. تمرینات تقویتی نیز بسیار موثر هستند. شما می توانید از تعدادی روش کششی مختلف استفاده کنید، اما یکی از موثرترین آنها در زیر توضیح داده شده است.

نحوه انجام تمرینات کششی برای درمان درد شانه در خانه:

صاف بایستید، شانه های خود را بالا بیاورید و این حالت را به مدت ۵ ثانیه یا بیشتر نگه دارید. تیغه های شانه های خود را به عقب و روی هم فشار دهید و ۵ ثانیه در این حالت بدن خود را نگه دارید. آرام باشید و این تمرین کششی را به مدت ۱۰ دقیقه تکرار کنید. سه الی چهار مرتبه در روز این حرکت را انجام دهید.

یکی دیگر از ورزش های مفید برای درد شانه، تمرین «رول کردن شانه» است. انجام رول های شانه می تواند به کاهش درد شانه کمک کند.

برای انجام این تمرین:

  • با پاهایتان کنار هم یا کمی از هم بنشینید.
  • در حالی که پشت خود را صاف می کنید، قفسه سینه خود را به آرامی بالا بیاورید.
  • شانه های خود را به سمت گوش های خود بلند کنید و با چرخاندن آرام شانه های خود به جلو، پایین، عقب و بالا، شروع به ایجاد دایره های کوچک رو به جلو کنید.
  • در حالی که ۵ تا ۱۰ دایره رو به جلو انجام می دهید، به طور طبیعی نفس بکشید.
  • چند ثانیه استراحت کنید و سپس شانه های خود را در دایره های عقب حرکت دهید.
  • این تمرین را چهار یا پنج بار در روز انجام دهید.
درمان خانگی درد شانه
درمان خانگی درد شانه

بهترین دکتر درمان شانه درد

هرگونه تاخیر در مراجعه به پزشک می تواند پروسه درمان درد شانه شما را سخت تر کند. قطعا مشاوره و مراجعه به یک پزشک و جراح با تجربه با عملکرد بسیار خوب می تواند خیال شما را بابت کیفیت پروسه درمانی و عمل شما و همچنین نتیجه آن راحت کند. شما برای درمان درد شانه خود می توانید به دکتر شهبازی متخصص ارتوپدی مراجعه کنید. ایشان با بهره گرفتن از جدیدترین متدهای روز درمان های لازم را به شما ارائه می دهند و در تمام مسیر بهبودی شما را یاری می کنند. در صورت داشتن هرگونه سوال در ارتباط با درد شانه می توانید از ایشان مشاوره بخواهید و مطمئن شوید که کاندید مناسبی برای روش های درمانی جراحی یا غیر جراحی هستید یا خیر.

دکتر فرهاد شهبازی

جراح ارتوپدی
متخصص جراحی مفصل زانو

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x